Zoeken in deze blog

donderdag 18 augustus 2016

Kleding die lekker zit.

Het zit denk ik in de genen. Mijn vader knipte altijd eerst een inkeping in nieuwe sokken voordat hij ze aantrok. De mouwtjes van zijn t-shirts die hij onder zijn bovenkleding droeg werden eerst opgerekt totdat het kraakte. Er mocht niks knellen. Dat gen heb ik dus blijkbaar van hem geërfd. 
Ik kan ook niet tegen trekkende, knellende of snijdende kleding. Een riem in een broek is echt een straf. Het liefst loop ik heel de dag in een huispak van velours. Lekker zacht, behaaglijk en losjes om m'n lijf. Maar ja, je kunt niet overal in je huispak naartoe. Nou ja, het kan wel, maar het gaat me toch net een stapje te ver. Ik ben dus op zoek naar kleding, bijvoorbeeld broeken, die het model van een joggingbroek hebben of nog wijder met tricot boorden, maar dan van materiaal dat het zelfs elegant kan zijn. Dus ben ik driftig in de weer op marktplaats en tik bij de zoekopdrachten woorden in als pofbroek, tricot, wijde broek, etc. Ik ben al twee keer geslaagd. Het zit echt super lekker, maar ik moet toch een drempel over om het ook over straat aan te trekken, bijvoorbeeld naar de supermarkt of een ouderavond. Ik ben dus binnenshuis begonnen en de opmerkingen van de kinderen hebben me niet bepaald gerustgesteld. Wat heb jij nou aan!!!! was de eerste reactie. Eh, een broek die me lekker zit. Het ziet er niet uit. Nou je begrijpt dat het nog wat wennen wordt bij alle gezinsleden. Ik ben nog op zoek naar mogelijkheden om het toch elegant te dragen. Maar dan val je automatisch in schoenen op hakken of voor een Ibiza-look met sandalen. Niet echt geschikt voor de steunzolen die ik draag. Ik zet m'n zoektocht nog even voort. Misschien dat 25 kilo lichter ook scheelt ;)

4 opmerkingen:

  1. hmm tja lekker zitten is fijn maar als het er niet uit ziet zou ik toch een middenweg proberen te zoeken. Zeker als je zegt dat je wat gewicht wil verliezen, dan ogen wijde kledingstukken alleen maar slechter. Probeer anders jurkjes die wat uitlopen, knelt er in ieder geval niets om je heupen/benen. (En ik zou weight watchers aanraden, doe ik zelf ook en ben al -12kg lichter! Niet echt een dieet gezien alles mag, alleen anders denken/eten). Succes met je zoektocht

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je advies. Ik ga eens op zoek naar uitlopende jurkjes.

      Verwijderen
  2. harembroek kun je ook nog proberen met zoeken.
    sterkte

    Berber

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The content of your blog is exactly what I needed, I like your blog, I sincerely hope that your blog a rapid increase in traffic density, which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    ตารางคะแนน

    BeantwoordenVerwijderen