Zoeken in deze blog

zaterdag 13 augustus 2011

wat een stilte

Sinds weken heb ik een avondje stilte in huis. Mijn man is met onze zoon naar een wedstrijd van Feyenoord. De twee kleinste zijn vroeg naar bed gegaan en de oudste zit op haar kamer te computeren. Wat een rust zeg. Ik kan daar echt van genieten omdat het zo weinig voorkomt.
Dan krijgt mijn hoofd ook weer wat kans om alles zo op een rijtje te zetten.
Ik krijg steeds meer vrede met het besluit ons huis te koop te zetten. Wat moet het heerlijk zijn om in de nabije toekomst geen hypotheek meer te hebben! Dat hebben we niet bereikt door alleen te klussen en verbouwen, maar zeer zeker ook door te consuminderen. Op allerlei gebied.
Maar toen er gisteren iemand langskwam om al onze computers op te schonen en beveiligen drong het tot me door dat we twee laptops ervan hadden gewonnen. Ook het invullen van slagzinnen heeft ons geen windeieren gelegd. Dat is dus ook een enorme besparing. Een kleine opsomming van wat we de afgelopen jaren aan nuttig materieel hebben gewonnen.
Drie fietsen, een scooter, twee laptops, maar ook heel gewone dingen, zoals een frituurpan, braadpannen, etc. Ik doe voornamelijk mee aan slagzinnen waarmee we echt iets bruikbaars kunnen winnen. We hebben niets aan verre reizen met jonge kinderen die naar school moeten.
Pas nog een slagzin ingestuurd voor een ipad. Die wil onze zoon graag hebben. Dus extra ons best gedaan en nu maar afwachten.
Ik moet zeggen dat er de laatste jaren wel steeds minder acties zijn waarmee je met een slagzin iets kan winnen. Ik doe niet graag mee aan acties waarmee je een code moet intikken. Eigen inbreng vind ik leuker. Dus als er nog iemand een leuke actie weet waarmee je een slagzin of slogan moet verzinnen, laat het me even weten.
Een aantal blogjes geleden, schreef ik over de laatste ronde wat betreft opruimen. Nou ik heb nog ongeveer 5 verhuisdozen staan die naar een andere bestemming gaan. Niet meer op marktplaats, dat geeft zoveel onrust, maar naar goede doelen en verkooppunten waarbij je nog deelt in de opbrengst.
Wat betreft kinderkleding en speelgoed breng ik altijd veel bij Het Hobbelpaardje in Hardinxveld-Giessendam. Maar ik zou ook nog graag een adresje weten waar je bijvoorbeeld brocante, servies, emaille etc. kan brengen en waarbij je dan ook een percentage krijgt van de opbrengst.
Weet iemand zo'n adresje in de Alblasserwaard?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten