Zoeken in deze blog

zondag 7 augustus 2011

onrust en weer online

We hebben een paar hectische maanden achter de rug. In deze maanden ook veel computerproblemen waardoor ik de fut niet had mijn blog bij te houden.
Maar nu ligt iedereen in z'n mandje en heb ik even rustig de tijd om wat bij te bloggen.Ons doel te bereiken ooit kleiner te gaan wonen en geen hypotheek meer te hebben, komt nu een klein stapje dichterbij. De knoop is doorgehakt. We gaan ons huis te koop zetten.
Dat vind ik best even slikken. We hebben er 10 jaar aan gewerkt en nu is het eindelijk klaar en helemaal in mijn stijl. Maar ik wil af van het steeds mooier en meer en wil tevreden kunnen zijn met minder. Dus ook een minder groot huis en minder mooi. Maar dat hoeft niet minder gezellig te zijn. Gezelligheid wil ik niet aan materialistische dingen koppelen. Toch blijft het een strijd. Iedereen zegt, je bent gek, je gaat toch niet weg. Alle jaren voor niets hard gewerkt. Maar wij zien het anders. We hebben jaren hard gewerkt om door middel van een ander huis te kopen juist helemaal hypotheek vrij te kunnen gaan leven. Verstandig of niet wat betreft de belasting maakt ons niet uit. Het geeft vrijheid in je hoofd. Niet afhankelijk te hoeven zijn van banken en verzekeraars. Deze maand gaat het officieel in de verkoop via een makelaar.
We nemen geen risico's. Eerst ons huis verkopen en dan pas een ander terugkopen.
Ik vind het wel vervelend voor de kinderen. Om ze in de toekomst uit hun vertrouwde omgeving te halen. Dat gevoel blijft wel een beetje knagen.

Vorige week zijn we van vakantie terugekomen. Even lekker een weekje eruit geweest.
Spanje was onze bestemming. Met vluchtvertraging op de heenreis. Verschrikkelijk was dat.
Maar nu zijn we erop gewezen dat we de vluchtvertraging kunnen claimen. Dus heb ik net alles in gang gezet en wordt de claim in behandeling genomen. Krijgen we misschien nog een leuk centje terug.

Ik had nog veel meer willen bloggen maar één van de kinderen is wakker geworden en dus moet ik snel even naar boven. Ik hoop later in de week meer te berichten.

4 opmerkingen:

  1. 't Zal vast een hele lastige besliising zijn geweest, maar ga ervoor! Succes met de verkoop van je huis en andere toekomstplannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes en het belangrijkste is dat jullie het gevoel hebben een goede beslissing te hebben genomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Begrijp ik goed dat jullie na de verkoop van dit huis, dan geen hypotheek meer hoeven? Dat lijkt me wel helemaal geweldig, en de droom van bijna iedereen.

    Je aarzeling over de kinderen die uit hun vertrouwde omgeving worden getrokken kan ik helemaal meevoelen: wij gaan verhuizen naar mijn ouderlijk huis op het platteland, en mijn kinderen zijn ook mijn belangrijkste zorg.

    Ik vind het super moedig dat jullie deze keuze durven maken. Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen