Zoeken in deze blog

zaterdag 2 april 2011

consumindertips onkruid en alg

Vandaag was het een prima dag voor de tuin. Nadat we vanmorgen naar De Lammetjesdag zijn geweest, waar de kinderen hebben gekeken naar het schapen scheren en gekroeld hebben met een lammetje op schoot, zijn we in de tuin aan de gang gegaan. Als eerste hebben we het terras afgespoten met een hogedrukreiniger. Zonder schoonmaakmiddelen of algverwijderaar. Wel zo goed voor het milieu en de portemonnee. Tegen het onkruid tussen de voegen hebben we strooizout gestrooid wat nog over was van de winter en dat licht ingeregend met water. Toen de zon het pad had opgedroogd, leek het wel of het opnieuw was betegeld. Ook kookwater van aardappels en groenten werkt goed op alle soorten onkruid.Wil je het pad in een keer aanpakken dan kun je natuurlijk ook steeds water koken en dat gelijk op het onkruid gieten. Maar met zo'n fris pad heb ik me ontzettend moeten inhouden om niet een paar bloeiende plantjes te kopen om alvast wat potten mee te vullen. Nee, ik heb het niet gedaan. In ons kasje is al wat gezaaid waarvan de eerste tekenen van leven boven de grond verschijnen, dus ik moet nog even geduld hebben. Ik heb al wel vast de potten gevuld met potgrond, zodat eigenlijk alleen het leuke werk nog wacht. Om potgrond te besparen doe ik vaak onderin de potten wat scherven van gebroken potten of wat puin uit de tuin, bijvoorbeeld wat klinkertjes die over zijn of zo. Bovendien waaien de potten dan niet zo snel om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten