Zoeken in deze blog

dinsdag 10 mei 2011

foto's inplakken en award

Wat een werk zeg om alle foto's weer in te plakken. Ook hierin wil ik wat gaan consuminderen want het aantal kiekjes loopt de spuigaten uit. Voor het eerste kind waren het er helemaal veel en voor elk volgend kind wat minder, wat me een soort schuldgevoel oplevert.
Toen ik pas op onze zolder nog een doos met foto's vond van mijn moeder die een poos heeft ingewoond en ik haar vroeg wat ze er mee wilde doen, kreeg ik als antwoord dat ik ze weg mocht gooien omdat ze er al jaren niet meer in had gekeken en ze dus niet belangrijk waren.
Daar zat ik zelf dan kiekjes in te plakken en te proberen er een leuke album van te maken. Met in mijn achterhoofd dat ze later misschien 10 keer in hun leven de album zullen doorkijken.Ik moet toegeven dat ik ook al jaren niet meer in bepaalde albums van een bepaalde vakantie heb gekeken. Ik wil dus voortaan heel selectief gaan kieken en inplakken.
Verder heb ik nog een idee om een muur van plafond tot vloer te beplakken met foto's. Hoe ik dat ga aanpakken moet ik nog even uitdokteren. Als we ooit gaan verhuizen wil ik die fotowand natuurlijk wel mee kunnen nemen.
Voor nu staat in ieder geval weer op het programma om foto's vanaf de computer te selecteren en af te laten drukken. Ook een dagvullend karwei hoor.
Dan nog even wat anders. Ik heb vorige week een award gekregen voor mijn blog. Ik heb besloten de award door te geven aan www.spaarcentje.blogspot.com Ze schrijft inspirerend, met de nodige relativering. Gefeliciteerd spaarcentje!
Om op één van haar laatste blogs terug te komen. Ik heb op het moment ook een stemmetje in mijn hoofd die mij verteld dat we voor de geboekte vakantie wel erg veel geld hebben uitgegeven en nog gaan geven voor één week. Toch vind ik dat we het verdiend hebben. We hebben niet voor niets zuinig geleefd of eens een keer iets geks te doen. Zo'n week vakantie naar het buitenland hebben we al in geen jaren meer gedaan en ik vind dat ons gezin het heeft verdiend. De afgelopen jaren zijn zwaar geweest i.v.m.ernstige ziektes binnen ons gezin, sterfgevallen in de familie en verschillende reorganisaties binnen een paar jaar op het werk van manlief. Maar zoals spaarcentje omschrijft heb ik ook last van schuldgevoel als ik dan zomaar ineens zoveel geld uitgeef. Misschien moet ik ook wat gaan consuminderen op consumindergebied;) Dit is dan voor nu mijn belangrijkste consumindertip. Want het moet natuurlijk geen obsessie gaan worden.

2 opmerkingen:

  1. Met foto's plakken loop ik ook zo achter!
    Als je altijd zuinig aan doet, mag je idd best eens een keer het touw laten vieren. Zeker na een enerverende tijd.

    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die fotomuur heeft mij op een ideetje gebracht ! - nog bedankt :-)
    enneuh Geniet van je vakantie met de grote G

    BeantwoordenVerwijderen