Zoeken in deze blog

vrijdag 27 april 2012

goudprijzen

De laatste maanden ben ik alle hoeken in het huis grondig aan het opruimen. Zo ook laatjes, doosjes, etc.
Op een gegeven moment waren de sieraden aan de beurt. Ik heb een doosje waar ook gouden en zilveren sieraden in liggen. Ik heb echt nooit meer sieraden om. Het zit met gewoon niet lekker. Dus ik kan ze altijd in het doosje laten liggen of inwisselen voor geld nu de goudprijs zo hoog is.
Ik kies voor het laatste met die voorwaarde dat ik het geld op onze rekening stort voor het aflossen van de hypotheek. Ik laat me ook niet verleiden om een hogere prijs te ontvangen als we het tegoed gelijk weer besteden aan een nieuw sieraad.
Bij sommige sieraden zit een verhaal, dus ik moet soms wel even slikken, maar een nog leuker verhaal vind ik het als we in de toekomst hypotheekvrij zijn.

Nu de hectische periode achter de rug is, heb ik weer tijd om het achterstallige onderhoud aan te pakken en alle kamers eens grondig te soppen. De tijd is er nu, maar de zin nog niet. Er komt echt niets uit mijn handen.
Ik ben een uurtje geleden teruggekomen met dozen vol boodschappen, maar ze staan nog steeds op de keukentafel. Heb er gewoon de puf niet voor.

Op zaterdag is het bij ons altijd patatdag. De zakken en dozen die morgen in de frituur gaan, doe ik niet meer in de vriezer maar die laat ik ontdooien in de koelkast. Zorgt voor een poosje gratis koeling en ontdooide patat en snacks houden je frituurvet langer goed.
We bakken met 3 pannen tegelijk. In de eerste pan bakken we de patat, de tweede pan de snacks en de derde de gepaneerde snacks. Zo hopen we ook langer met ons vet te doen. Want frituurvet vind ik altijd een enorme aanslag op mijn boodschappenbudget.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten