Zoeken in deze blog

donderdag 13 juni 2013

binnenkijkertje


Zoals beloofd weer eens een binnenkijkertje. Deze keer van de woonkamer. Zoals je tegenwoordig dat modern zegt, is dit de loungekamer. Wij hebben nu eenmaal een huis met veel kamers (kamertjes) en deze is waar we heerlijk loungen (hihi, klinkt echt leuk). De bank daar heb ik heel lang naar gezocht. Er hebben echt al heel veel bankcombinaties de afgelopen jaren hier mogen staan, maar het was het toch weer net niet.
Het leuke is dat ik de banken die niet bevielen, steeds weer heb kunnen verkopen waardoor ik uiteindelijk een aardig centje te besteden had voor deze huidige bank. Ik koop nooit een nieuw bankstel en ook deze was weer tweedehands. Een heerlijke bank waar we met een groot deel van het gezin tegelijk op kunnen hangen. Hij was nog aardig aan de prijs vind ik. 400 euro voor een tweedehands bank en loveseat vind ik behoorlijk hoog, maar het was gewoon mijn droombank. Hij gaat ook nooit meer weg, dat weet ik zeker. Ooit hoop ik hem nog eens opnieuw te laten stofferen, maar het model is het gewoon.
Nu ligt er een sprei over die mijn oma zo'n 40 jaar terug heeft gehaakt.



Verder staat er in deze kamer een houtkachel, waarvoor de kinderen zich in de winter heerlijk settelen als ze thuis komen uit school en rugjes wel wat kachelwarmte kunnen gebruiken. Naast de kachel een mand van de rommelmarkt met aanmaakhoutjes en een aardappelmand voor het stookhout.
Bij het raam staat een oud bloementafeltje, ook van mijn oma geweest. Het bloemstuk heb ik zelf gemaakt. Ik koop zelf nooit bloemen omdat ik niet van gekweekte bloemen hou, maar ik had een bosje gekregen en heb die dus in dit bloemstuk verwerkt.
De poes zit bij het hoekraam gezellig naar buiten te kijken. Wij hebben nog schuifluiken in plaats van dubbele beglazing.


In het midden voor de bank staat nog een tafeltje, maar dat staat niet op de foto, het was nog in de maak.
Het tafeltje heeft mijn man ooit een keer gekregen van iemand die het niet meer hoefde. Het bovenblad was versleten. Dat hebben wij opgelost door er twee nieuwe plankjes op te maken en deze te behandelen zodat het een wat brocante, oude uitstraling zou krijgen. Voor degene die dure whitewash producten kopen heb ik nog een tip. Gewoon restjes witte verf, maak niet uit, mat, glans, grond of aflak verdunnen met wat terpentine. Met een kwast wat opbrengen en met een doek gelijk uitwrijven.

De drie bijzettafeltjes kocht ik voor 5 euro totaal in de kringloopwinkel van Dordrecht. Ze waren bruin, je weet wel van dat ouderwetse eiken en nu dus wit.

Deze kamer kunnen we afsluiten met schuifdeuren die we tweedehands hebben gekocht. Het enige in deze kamer wat we echt nieuw hebben aangeschaft is de lamp van Ikea en twee rollen behang voor de onderkant van de lambrizering.


En helaas staat er in deze kamer de flatscreen, het afgodje van mijn man. Hij wil hem niet aan de muur, dus dan maar op een oud tafeltje. Daar moet in de toekomst nog wat anders voor verzonnen worden.





1 opmerking: