Zoeken in deze blog

maandag 8 oktober 2012

huis persoonlijker maken

Door mijn consumindergedrag en opruimwoede van voornamelijk het laatste half jaar wordt het huis steeds leger. Maar eerlijk gezegd vind ik het soms wat steriel worden. Mijn hoofd kan maar weinig ruis aan wat betreft rommel in huis, dus ik ben altijd aan het opruimen. Met vier kinderen houdt dat echt nooit op. Zij maken nou eenmaal ontzettend veel rommel. Dat mag van mij, maar wel op hun eigen kamertjes. Waar beneden mee wordt gespeeld, moet ook gelijk weer worden opgeruimd.
Maar om terug te komen op de steriele aanblik. Wil ik toch nog wat met de muren doen. Op dit moment hangt er helemaal niets aan de spierwitte muren. Het onderste gedeelte is lambrizering met behang en daarboven dus wit gestuced (hoe schrijf je dat eigenlijk). Op de zwarte schouw boven de houtkachel heb ik wat lijstjes en schilderijtjes staan. En op de bank liggen wat verschillende kussens, dat zit heerlijk, maar vind zelfs die aanblik al wat rommelig.
Nu had ik het idee om een tafeltje te beplakken met foto's vanuit de albums, waar je anders nooit meer in kijkt, maar die toch wel heel erg leuk zijn. Ook wil ik nog een tekst die mijn vader ooit in mijn poëziealbum heeft geschreven inlijsten. Ik denk zelfs dat ik de originele blaadjes eruit haal. Het door hem persoonlijk geschreven handschrift spreekt meer aan dan een gedrukte letter. Het komt in een grote lijst. Nu nog de afweging maken of het aan de muur komt of dat ik het op een sidetable ga zetten.

Ik ben overigens ontzettend benieuwd, eigenlijk gewoon nieuwsgierig hoe mijn bloggers wonen. En dan niet de buitenkant, maar de binnenkant. Niet het showroomgehalte, maar gewoon foto's met inrichtingen waar lekker in geleefd wordt. Inrichtingen die persoonlijkheid uitstralen. Vinden jullie het leuk om wat foto's te sturen of op je eigen blog te zetten. Ik ga het deze week ook doen. Maar nu kwam ik er net achter dat mijn batterijen leeg zijn van het fototoestel. Ik heb nog een oudje zonder accu.
Nu ga ik naar zolder en mijn poëziealbum eens opzoeken. En dan snel nog een uurtje aan de slag voor de koters thuiskomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten