Zoeken in deze blog

donderdag 6 december 2012

besparen door bloggen

Wat heeft bloggen me al veel besparingen opgeleverd. Deze keer een oproep voor onze paarden. We hebben dus twee paardjes. Volgens mijn man zijn het twee extra auto's. Want in onderhoud zijn ze behoorlijk prijzig. Gelukkig hebben we zelf stalling en mogen we van een buurman gebruik maken van het weiland. Maar de kosten wat betreft hooi en zaagsel zijn niet mis. Weet er iemand een goedkoop adres om hooi en zaagsel in te kopen. We kunnen best wel wat voorraad plaatsen en dan is groot inkopen misschien veel voordeliger. Ooit hebben we hooirollen geprobeerd, maar dat was een ramp. Dus we blijven bij pakjes hooi en voor hun ligbedje staan ze op houtvezel.
Net heb ik gebeld met onze huidige energieleverancier en we mogen boetevrij overstappen. Jippie, want via de consumentenbond hebben we nu een zeer aantrekkelijk aanbod met energiedirect.
Gaan we als het goed uitpakt ongeveer 550 euro op jaarbasis mee besparen. Gelijk doorsluizen naar de spaarpot voor extra aflossingen.
Nu de sinterklaas achter de rug is, komen de kerstgevoelens weer een beetje naar boven. Mijn schoonmoeder bood aan om haar kerstboom te komen rooien. Hij ging wat in de weg staan bij haar paadje naar de voordeur. Yes, een prachtige kerstboom voor nop. Verder hou ik het dit jaar netjes. Heb geen extra dingetjes nodig en voor het kerstdiner op tweede kerstdag bij ons voor totaal 17 mensen en mensjes laat ik iedereen wat zelfgemaakts meenemen. Verder plak ik er een thema aan. Het thema WIT. Dus alle gerechten meenemen in wit servies en witte kleding gewenst. Zelf zorgen we natuurlijk ook voor een lekker hoofdgerecht.

1 opmerking:

  1. Ik heb ook een paard en deze staat gestald op een doe het zelf stal. De inkoop van stro en hooi moeten we ook zelf verzorgen. Afgelopen zomer ingeslagen, maar ik ging steil achterover van de prijzen. Elke jaar zie ik het alleen maar omhoog gaan en niet met centen maar met euro's! Kuilgras kopen wij met elkaar. Elke 8 dagen wordt er een baal gebracht en daar betalen we per persoon 5 euro voor. Dus daar ben ik heel blij mee, want dat schilt een hoop geld. Mijn baaltjes hooi voor van de zomer kostte per stuk al 6 euro. Denk dat we er maar mee moeten leren leven dat paarden houden nou eenmaal een dure hobby is. Voor mij helemaal want ik doe verder niks meer met mijn paard. Hij wordt gereden door mijn verzorgster. ;) Weg gaat hij niet meer want hij is al oud (april wordt hij 20 jaar) en hij heeft een beenprobleem dus verkopen kan niet meer, maar dat wil ik ook niet. Hij heeft jaren zijn diensten bewezen en nu mag hij genieten van zo nu en dan nog een ritje.

    BeantwoordenVerwijderen