Zoeken in deze blog

dinsdag 4 december 2012

andere auto, welke wordt het?

Ooit heb ik er als eens een blogje over geschreven. We hebben een veel te dure auto voor de paardentrailer staan. Zowel in de wegenbelasting als in het benzineverbruik. Na verschillende opties te hebben bekeken werd ik er helemaal gek van. Manlief en ik zijn het erover eens dat er een andere moet komen. Aan onze huidige wagen verwachten we in ieder geval aankomend jaar al voor 1000 euro kosten.
Dus het verstandigste is te verkopen of in te ruilen. Ik kan helaas slecht van onze gespaarde centjes af omdat we dan minder kunnen aflossen.
Optie 1: we kunnen de auto verkopen voor 3250 euro, dus dat is contant cashen en dan zijn we vrij om voor dat bedrag ergens anders een auto te gaan kopen.Ik kies dan het liefst voor een oldtimer, nog in ieder geval een poos gratis in de wegenbelasting, maar mijn man is niet zo handig en ziet dat gesleutel en het risico niet zo zitten. Voordeel is dat ons gespaarde bedrag niet wordt uitgegeven.
Optie 2: 5000 euro bijbetalen voor een auto van 2003 met ongeveer 100.000 km op de teller.
Optie 3: 7000 euro bijbetalen voor een auto va n 2007 met ongeveer 100.00 km op de teller.
Ik was het gepieker erover helemaal zat en heb vanmorgen gezegd, kijk maar wat het wordt.
Dus nu is hij op pad, ik had echt geen zin meer om mee te gaan en hoor ik straks wat het is geworden.
Wat een rotgeld voor auto's toch altijd. Maar ja, de paarden weg is ook geen optie.
Wat zouden jullie hebben gedaan?

2 opmerkingen:

  1. heb je in detail wat de auto je kost? Misschien is het wel voordeliger om er een tijdje mee te blijven rijden. Als je nu 7000 euro uitgeeft, over hoeveel jaar verspreid ben je dat kwijt aan de auto die je nu nog hebt staan, in meerkost in vergelijking met een andere auto dan want die nieuwe rijdt ook niet gratis.
    Misschien is je nieuwe auto in die tijd ook wel stuk en doe je netto geen winst met het wegdoen van je huidige auto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen idee... vind dat ook altijd erg lastig. We hebben nu een pontiac trans sport, kostte 1100 euro en onderdelen zijn volop op de sloop te krijgen (weet niet of dat zo positief is, haha). Maar al mochten we er een trailer mee trekken dan nog is het een slecht idee, want amerikaans: heel veel motor, maar heel weinig vermogen. Succes, hoop dat je iets vindt dat je spaarsaldo enigszins intact laat!

    BeantwoordenVerwijderen