Zoeken in deze blog

maandag 17 december 2012

vleeswaren dunner laten snijden

Onze kinderen zijn nogal gek op vleeswaren op brood. Ook een rolletje worst als tussendoortje gaat er altijd wel in. Tegenwoordig beleggen de kinderen hun brood vaak zelf aan tafel. Als ik dan even niet oplet gaat er zo een half ons worst tussen twee boterhammen. Daarom heb ik nu gezegd dat er op elke boterham twee plakjes mogen. Bij de slager laat ik de vleeswaren nu op een dunnere stand snijden. Zo doe ik ineens veel langer met een onsje ham. Dit werkt ook goed met speklapjes. Vind je de voorgesneden plakken te dik, vraag dan om dunner gesneden plakken. Het oog ziet gewoon het aantal speklapjes op het bord en de portemonnee vaart er wel bij.
Jammer trouwens dat ze zo van vlees houden. Het zijn hele slechte eters, maar vlees gaat er altijd wel in.
Ter compensatie eet ik meestal geen vlees.
Nou, ik ga zo even naar de I.ntratuin. Ik denk dat het wel 3 jaar geleden is dat ik daar ben geweest.
Maar daar verkopen ze volgens schoonzus een tafelkleed dat groot genoeg is om over het biljart te doen.
We hadden altijd al wel een grote tafel, maar manlief kreeg pas een biljart aangeboden voor noppes.
Om de jeugd op vrijdag- en/of zaterdagavond een beetje rond de deur te houden en zo ook een beetje te kunnen kijken wie er allemaal met onze pubers omgaan, heb ik besloten het biljart in plaats van de keukentafel neer te zetten. Als proef voor de wintermaanden. Het is gewoon tafelhoogte en de stoelen kunnen er ook onder worden geschoven. Maar ja, het blad erop dat als tafel kan dienen ziet er nou niet bepaald gezellig uit. De tafelkleden glijden er gemakkelijk af, dus zou een tafelzeiltje een optie kunnen zijn. Je hebt tegenwoordig van die plastice, "gehaakte". Daar ga ik maar eens op uit. Kost 15 euro, en dat vind ik me toch een berg met geld. Ter compensatie, besluit ik vanaf nu, deze week niet meer te snoepen. Wat ik daarmee bespaar, kan ik bijleggen bij het tafelzeil.

2 opmerkingen:

  1. Nog voordeliger is om de vleeswaren voorverpakt uit de koeling bij de supermarkt te kopen.
    Voorbeeld: 1 ons boterhamworst 0,79 in reclame slager.
    1,5 ons boterhamworst bij C1000 voor 0,61

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik kijk meestal hoe groot de plakjes zijn. soms dus maar een half plakje kaas (als ik voorgesneden uit de aanbieding heb voor bijvoorbeeld 1 euro per pakje). Ook soms genoegen nemen met een half plakje ham. Maak ik nog veel brood voor mijn 2 kinderen klaar, en anders wel onder toezicht.
    verder zijn schoolboterhammen ook goedkoop. Op de halve boterham hoeft maar beleg als vlokken oid, en de andere helft kan er bovenop.
    Goed van je dat je een week het snoepen kan laten.

    BeantwoordenVerwijderen