Zoeken in deze blog

maandag 15 februari 2016

dagtaak computers en tablets draaiend houden

Soms heb ik het idee zo'n beetje heel de dag te vullen met het zoeken naar tablets, telefoons, opladers en oordoppen. Ja echt hoor, met een groot gezin kost dat je aardig wat tijd. We hebben 1 laptop in huis. Daar mag iedereen op, maar de jongste kinderen weten nog niet het wachtwoord. Dus wanneer zij erop willen vragen zij of ik het wachtwoord wil intikken. Er zijn vijf mobieltjes in omloop met de bijbehorende stekkers, natuurlijk allemaal verschillend. En drie tablets. Dan doet de tablet het weer niet. Dan weer een oplader zoek. Virus op de laptop. Het neemt echt heel veel tijd in beslag om iedereen online te houden. Natuurlijk is niet altijd iedereen tegelijk online bezig, gelukkig niet zeg, maar soms heb je van die dagen. Ook het gezeur of het hun laptop dag is of hoe lang ze erop mogen.
Ik heb er een schema voor aan de muur in de keuken hangen. Maar ja, eerder gevraagd dan gekeken hé. De internetverbinding laat ook nog wel eens te wensen over. Daar moeten we echt nog mee aan de slag in huis. Net zoals een filter. Vind ik wel belangrijk, manlief vind dat minder noodzakelijk. En ja, niet alles wordt gefilterd wat je zou willen. In ieder geval wordt er alleen beneden gecomputerd door de kleintjes en hoor en zie ik waar ze naar luisteren  en kijken. Stiekem denk ik wel eens, zal ik eens een dagje de stekkers uit de router trekken en zeggen dat er een storing is die heel de dag duurt. Dat zal een rustig dagje zijn, denk ik, of niet, het zou ook kunnen dat ze heel de dag zeuren dat internet niet werkt. Het is in ieder geval het proberen een keer waard.

1 opmerking:

  1. Ik zeg doen! Dan wel op een moment dat er geen werkstukken moeten worden gemaakt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen