Zoeken in deze blog

maandag 29 februari 2016

Bank opnieuw stofferen en cadeaubon p.erry sport


Het was al een poosje een dilemma. In onze bank vielen spontaan de gaten, vooral op het favoriete hangplek van de man des huizes. ;) De bank hebben we ooit tweedehands gekocht voor 400 euro. Voor tweedehands ook nog een aardig bedrag maar er zit ook een loveseat bij. We hebben nog geen spijt van de aanschaf gehad. Wat een heerlijke bank. Wel met losse kussens, dat is minder handig in een gezin met drukke kinderen, maar het voordeel is weer dat je je zo lekker kan nestelen. We waren dus nog steeds niet op de bank uitgekeken. Alle opties zijn de revue gepasseerd. Opnieuw laten stofferen, een hele nieuwe, tweedehandse bank, alleen het ligkussen met de gaten vernieuwen. Een bezoek aan de kringloop bracht uitkomst. Ik vond er prachtige gordijnstof. Dik genoeg en van mooie kwaliteit, een soort velours met reliëf en de kleur past door de schittering prachtig bij de bank. Maar wat een werk was dat zeg. Ik had de hoezen van de oude kussens losgetornd en zo een patroon gemaakt. Die oude lappen op de gordijnstof gelegd en nageknipt. Ik ben best tevreden met het resultaat. De hoes mag nog iets strakker, maar als ik de nieuwe hoezen van gordijnstof ooit nog eens was, krimpen ze misschien nog wel iets. Dus laat ik het voorlopig zo. Bank opgeknapt voor totaal 10 euro. En nog heel veel stof over. Ik heb al twee kussentjes gestoffeerd en hoop er binnenkort nog een aantal te doen.

Mijn volgende project is mijn foto's verwerken in schilderijen. Het liefste zou ik een hele muur met foto's beplakken. Het lijkt me zo leuk om elke dag je foto's te bekijken dan alleen zo nu en dan als de plakboeken op tafel komen. Dus daarin ben ik me nu aan het oriënteren. Zal ik de foto's rechtstreeks op de muur plakken, of zal ik ze eerst kopieëren  en dan opplakken? Houdt spuitlijm op een latexmuur en zo vraag ik me nog wel het één en ander af.

Zometeen moet ik nog even op pad naar de P.erry Sport. Onze jongste zoon had een cadeaubon gewonnen met het verkopen van heel veel loten voor de voetbalvereniging. Het gaat om een bedrag van 50 euro, dus dat is niet mis. Ik durf het niet langer aan met de berichten in het nieuws om een aankoop uit te stellen. Dus verplicht wat aanschaffen nu voordat het niet meer kan. Eigenlijk hebben we niets nodig. Dus ga ik denk ik maar voor basis spullen zoals sokken en hemdjes en shirts.
Heb er echt geen zin in, de kinderen zijn lekker aan het skeeleren en zitten er ook niet op te wachten. Misschien dat oudste zoon even op wil passen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten