Zoeken in deze blog

maandag 12 januari 2015

Kindervermaak tijdens regenachtige dagen voor nop. En kinderbijslag.


Mijn kinderen liepen al even met pruilende lippen rond.  Mijn anders altijd buiten voetballende of met iets anders spelende zoon verveelde zich stierlijk. Ook de aanwezige oppaskindjes konden wel even een nieuwe geste gebruiken. Het was ook echt geen weer om buiten te spelen. Mijn oudste dochter kreeg een pakket binnen in een hele grote doos. Daar wilde hij graag een huis van maken. Ten eerste was die doos niet groot genoeg om een huis van te maken en ten tweede had mijn dochter die doos zelf nog nodig om weer wat in op te sturen.
Maar het idee om met een grote doos een huis te bouwen sprak mij erg aan. Ik stelde voor om op de hoek van onze straat, bij de witgoed winkel, een grote doos te gaan vragen. Dat werd direct ten uitvoer gebracht. Ze zijn er uren mee bezig geweest en ook de dagen erna was het hun hut waarin gespeeld en gegamed werd.
Met het piepschuim wat in de doos zat konden ze ook hun fantasie de vrije loop laten gaan. Wat een speelplezier voor nop. De doos is zo mega groot, dat hij vandaag wel weer het veld moet ruimen. 
Maar voor het voorjaar houd ik het in gedachten. Dan is het buiten leuk een huis of dorp van dozen te maken. 

Nog een tip voor marktplaats gebruikers. De beste periode om kinderkleding en schoenen op marktplaats te zetten is de dag nadat de kinderbijslag wordt ontvangen. De mensen kopen dan meer en geven iets hogere bedragen uit aan tweedehands kleding. Ik zorg dan ook vaak dat ik voor die dag de foto's van de kleding al heb gemaakt, zodat ik gelijk kan plaatsen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten