Zoeken in deze blog

dinsdag 27 januari 2015

Oude bakkers werkbank en goede pannen.


Ons huis is een voormalige bakkerij. Bij aankoop twaalf jaar geleden was daar niet heel veel meer van te zien. Alleen de oude werkbank waarop het brood werd gekneed stond er nog. Het was een hele grote met handige laden. Wij hebben hem altijd gebruikt als werkbank bij het doe het zelven. Omdat we nog een aardig grote werkbank hebben, mag deze werkbank plaats maken voor lege ruimte. Zo krijgen we gelijk meer bewegingsruimte op de zolder van de garage. Het is een ontzettend zwaar ding en nu we minder hoeven te klussen, is het eigenlijk een grote sta in de weg. Er hangt nog wel een emotionele waarde aan. Mijn vader heeft er in het eerste jaar na aankoop van ons huis menig uurtje aan doorgebracht. Gelukkig hebben we daar nog een foto van. Die staat ook op de printplaat in mijn hoofd geprent. Mijn vader is niet lang na die foto overleden. Maar goed, de werkbank gaat op marktplaats. Ik ben de laatste tijd niet mee zo van marktplaats omdat het me een hoop onrust brengt, maar in het kader van geld bij elkaar sprokkelen voor de zonnepanelen doe ik nu weer extra mijn best wat spullen aan de man te brengen.

Nu even wat heel anders. Vorige week hebben we twee hele grote braadpannen aangeschaft. Na jaren sukkelen met gekochte en gekregen braad- en koekenpannen zijn we tot de conclusie gekomen dat het ons heel veel geld had kunnen besparen als we bij ons samenwonen 26 jaar geleden, gelijk goede pannen hadden gekocht. Maar ja, dat leek toen zo'n enorm aanschafbedrag voor pannen. En trouwens, ik wist toen nog niet eens van het bestaan van hele goede pannen. Ik was van huis uit gewend dat er regelmatig een pan vervangen werd, dus dat leek mij toen ook de normale gang van zaken. Natuurlijk zijn de pannen aangeschaft via marktplaats na grondig vooronderzoek via google. Het zijn pannen geworden van le creuset en fissler. Ze kunnen in de oven en zijn geschikt voor alle warmtebronnen. Zowel braden als bakken gaat ermee voortreffelijk. Ik hoop en verwacht er jaren mee vooruit te kunnen.

1 opmerking:

  1. Heerlijk die pannen!
    Wij hebben een rvs koekenpan van fissler, ooit nieuw gekocht voor een (vond ik toen) exorbitant bedrag van over de 100 euro.

    Er is echter geen betere pan om pannenkoeken / thais / aardappeltjes te bakken (en nog meer natuurlijk). En mochten we ooit een inbreker hebben, dan gaat ie met 1 lel geheid knock out. Want zwaar zijn die dingen wel.

    Ook heel fijn zijn de stalen koekenpannen van 'de Buyer'. Die kosten evenveel als een goede tefalpan, alleen gaan ze dan een leven lang mee zonder giftige stukjes in je eten.

    Heel veel plezier met je pannen!

    BeantwoordenVerwijderen